Kokpit 5D EVO zachowuje wszystkie aspekty, które sprawiły, że rodzina 5D jest wyjątkowa, począwszy od charakterystycznego wygięcia części środkowej, po system zintegrowanego prowadzenia kabli ACR.
Nowa konstrukcja została zmodyfikowana, celem uzyskania jeszcze niższej masy, kokpit waży zaledwie 320 g, przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności i zdolności pochłaniania drgań, co wpływa na poprawę efektywności jazdy i kontroli nad rowerem. Dzięki analizom CFD i badaniom w tunelu aerodynamicznym została dopracowana i ulepszona aerodynamika kierownicy. By zapewnić bardziej wydajny przepływ powietrza obniżona została wysokość chwytu rury sterowej, o 15 mm w porównaniu do poprzednich wersji.
Wygięcie do przodu części środkowej o kąt 10° zapewnia bardziej naturalną pozycję nadgarstków oraz szerszy rozstaw łokci, co ułatwia oddychanie na podjazdach. Rozszerzone o 5 mm końcówki dolnego chwytu zapewniają bardziej stabilną platformę w czasie sprintów, a także ułatwiają szybszą zmianę chwytu z górnego na dolny.
Zwiększona ergonomia kokpitu 5D EVO obejmuje dodatkowy rozmiar (L-XL), dostosowuje on szerokość chwytu części środkowej, aby każdy użytkownik mógł czuć się na rowerze doskonale.
CECHY
• aerodynamiczne, zintegrowane, prowadzenie kabli (ACR)
• konstrukcja w całości z kompozytu węglowego
• kompatybilność z Di2 dzięki zintegrowanemu schowkowi na złącze i przewody
• rozszerzone o 5 mm końcówki dolnego chwytu zapewniają bardziej stabilną platformę sprinterską oraz umożliwiają szybszą zmianę chwytu
SPECYFIKACJA
Materiał carbon
Rozmiar 140x400 mm
Kąt mostka -6°
Wysokość chwytu rury 40 mm
Zasięg 80 mm
Głębokość 125 mm
Wygięcie do przodu 10°
Wykończenie carbon 3k
Masa 320 g (110x420 mm)